Indholdsfortegnelse

Artikel 1 – Definitioner
Artikel 2 – Iværksætterens identitet
Artikel 3 – Anvendelighed
Artikel 4 – Tilbuddet
Artikel 5 – Aftalen
Artikel 6 – Fortrydelsesret
Artikel 7 – Omkostninger i tilfælde af tilbagetrækning
Artikel 8 – Udelukkelse af fortrydelsesretten
Artikel 9 – Prisen
Artikel 10 – Overensstemmelse og garanti
Artikel 11 – Levering og udførelse
Artikel 12 – Varighedstransaktioner: varighed, opsigelse og fornyelse
Artikel 13 – Betaling
Artikel 14 – Klageprocedure
Artikel 15 – Tvister
Artikel 16 – Supplerende eller anderledes bestemmelser

Artikel 1 – Definitioner

I disse vilkår og betingelser gælder følgende definitioner:

  1. Fortrydelsesfrist: Den periode, inden for hvilken forbrugeren kan udøve sin fortrydelsesret;
  2. Forbruger: den fysiske person, der ikke handler som led i udøvelsen af et erhverv eller en virksomhed, og som indgår en fjernsalgsaftale med iværksætteren;
  3. Dag: kalenderdag;
  4. Varighedstransaktion: en fjernsalgskontrakt vedrørende en række produkter og/eller tjenester, hvis leverings- og/eller købsforpligtelse er spredt over tid;
  5. Varigt medium: ethvert middel, der gør det muligt for forbrugeren eller iværksætteren at lagre oplysninger, der er rettet personligt til ham, på en måde, der muliggør fremtidig konsultation og uændret reproduktion af de lagrede oplysninger.

  6. Fortrydelsesret
    : Forbrugerens mulighed for at fortryde fjernsalgsaftalen inden for fortrydelsesfristen;
  7. Modelformular: den modelfortrydelsesformular, som den erhvervsdrivende stiller til rådighed, og som en forbruger kan udfylde, når han ønsker at udøve sin fortrydelsesret.
  8. Iværksætter: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenester til forbrugere på afstand;
  9. Fjernsalgsaftale: En aftale, hvor der inden for rammerne af et system, der er organiseret af iværksætteren til fjernsalg af produkter og/eller tjenester, til og med aftalens indgåelse, udelukkende gøres brug af en eller flere teknikker til fjernkommunikation;
  10. Teknik til fjernkommunikation: midler, der kan bruges til at indgå en aftale, uden at forbrugeren og iværksætteren er sammen i samme rum på samme tid.
  11. Generelle vilkår og betingelser: de nuværende generelle vilkår og betingelser for iværksætteren.

Artikel 2 – Iværksætterens identitet

AromaPro doTERRA æteriske olier;
Hollywood Avenue 35
1325HN Almere

Telefonnummer: 0624777979
E-mailadresse: monir@aromapro.nl
Handelskammerets nummer: 71090088
BTW-identificatienummer: NL858575127B01

Artikel 3 – Anvendelighed

  1. Disse generelle vilkår og betingelser gælder for ethvert tilbud fra iværksætteren og for enhver fjernkontrakt og ordre indgået mellem iværksætter og forbruger.
  2. Inden fjernsalgsaftalen indgås, skal teksten til disse generelle vilkår og betingelser gøres tilgængelig for forbrugeren. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, inden fjernsalgsaftalen indgås, vil det blive angivet, at de generelle vilkår og betingelser kan inspiceres på iværksætterens lokaler, og på forbrugerens anmodning vil de blive sendt gratis så hurtigt som muligt.
  3. Hvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, kan teksten til disse generelle vilkår og betingelser, uanset det foregående afsnit og inden fjernsalgsaftalen indgås, gøres tilgængelig for forbrugeren elektronisk på en sådan måde, at den let kan gemmes af forbrugeren på en holdbar databærer. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det, før fjernsalgsaftalen indgås, blive angivet, hvor de generelle vilkår og betingelser kan ses elektronisk, og at de vil blive sendt elektronisk eller på anden måde gratis på forbrugerens anmodning.
  4. I tilfælde af at specifikke produkt- eller servicevilkår gælder ud over disse generelle vilkår og betingelser, gælder andet og tredje afsnit mutatis mutandis, og i tilfælde af modstridende generelle vilkår og betingelser kan forbrugeren altid stole på den gældende bestemmelse, der er mest gunstig for ham.
  5. Hvis en eller flere bestemmelser i disse generelle vilkår og betingelser på noget tidspunkt er helt eller delvist ugyldige eller annullerede, forbliver aftalen og disse vilkår og betingelser i øvrigt i kraft, og den pågældende bestemmelse erstattes straks efter gensidig aftale med en bestemmelse, der så vidt muligt tilnærmer sig formålet med den oprindelige.
  6. Situationer, der ikke er dækket af disse generelle vilkår og betingelser, skal vurderes “i ånden” af disse generelle vilkår og betingelser.
  7. Uklarheder om fortolkningen eller indholdet af en eller flere bestemmelser i vores vilkår og betingelser skal fortolkes “i ånden” af disse generelle vilkår og betingelser.

Artikel 4 – Tilbuddet

  1. Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller er underlagt betingelser, vil dette udtrykkeligt fremgå af tilbuddet.
  2. Tilbuddet er ikke-bindende. Iværksætteren har ret til at ændre og justere tilbuddet.
  3. Tilbuddet indeholder en fuldstændig og præcis beskrivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til, at forbrugeren kan foretage en korrekt vurdering af tilbuddet. Hvis iværksætteren bruger billeder, er disse en sand repræsentation af de produkter og/eller tjenester, der tilbydes. Åbenlyse fejl eller åbenlyse fejl i tilbuddet binder ikke iværksætteren.
  4. Alle billeder, specifikationer data i tilbuddet er vejledende og kan ikke være en grund til kompensation eller opløsning af aftalen.
  5. Billeder af produkter er en sand repræsentation af de produkter, der tilbydes. Operatøren kan ikke garantere, at de viste farver svarer nøjagtigt til produkternes virkelige farver.
  6. Hvert tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er knyttet til accepten af tilbuddet. Det gælder især:
    • prisen er inklusive skatter og afgifter;
    • eventuelle forsendelsesomkostninger;
    • den måde, hvorpå aftalen skal indgås, og hvilke handlinger der er nødvendige for at gøre det;
    • om fortrydelsesretten gælder eller ej;
    • metoden for betaling, levering og opfyldelse af aftalen;
    • perioden for at acceptere tilbuddet, eller den periode, inden for hvilken entreprenøren garanterer prisen;
    • satsen for fjernkommunikation, hvis omkostningerne ved brug af fjernkommunikationsmidlet beregnes på et andet grundlag end den almindelige basissats for det anvendte kommunikationsmiddel;
    • om aftalen arkiveres efter indgåelse, og i så fald hvor forbrugeren kan få adgang til den;
    • den måde, hvorpå forbrugeren, inden kontrakten indgås, kan kontrollere de data, han har givet i henhold til kontrakten, og om ønsket rette dem;
    • eventuelle andre sprog, som aftalen kan indgås på ud over nederlandsk;
    • de adfærdskodekser, som den erhvervsdrivende har tilsluttet sig, og den måde, hvorpå forbrugeren kan konsultere disse adfærdskodekser elektronisk; og
    • minimumsvarigheden af fjernsalgsaftalen i tilfælde af en varighedstransaktion.

Artikel 5 – Aftalen

  1. Med forbehold for bestemmelserne i stk. 4 er aftalen indgået på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de betingelser, der er fastsat deri.
  2. Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, skal den erhvervsdrivende straks bekræfte modtagelsen af accepten af tilbuddet elektronisk. Så længe denne accept ikke er blevet bekræftet af iværksætteren, kan forbrugeren opløse aftalen.
  3. Hvis aftalen indgås elektronisk, skal entreprenøren træffe passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at beskytte den elektroniske overførsel af data og sikre et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil iværksætteren overholde passende sikkerhedsforanstaltninger til dette formål.
  4. Iværksætteren kan – inden for lovens rammer – informere sig selv om, hvorvidt forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, såvel som alle de fakta og faktorer, der er vigtige for en ansvarlig indgåelse af fjernsalgsaftalen. Hvis iværksætteren på baggrund af denne undersøgelse har gode grunde til ikke at indgå aftalen, har han ret til at afvise en ordre eller anmodning eller at knytte særlige betingelser til udførelsen, mens han angiver sine grunde.
  5. Iværksætteren vil inkludere følgende oplysninger med produktet eller tjenesten til forbrugeren, skriftligt eller på en sådan måde, at det kan gemmes af forbrugeren på en tilgængelig måde på en holdbar databærer:
    • besøgsadressen på den erhvervsdrivendes virksomhed, som forbrugeren kan henvende sig til med klager;
    • betingelserne for og den måde, hvorpå forbrugeren kan udøve fortrydelsesretten, eller en klar erklæring om udelukkelse af fortrydelsesretten;
    • oplysninger om garantier og eksisterende eftersalgsservice;
    • de data, der er inkluderet i artikel 4, stk. 3, i disse betingelser, medmindre iværksætteren allerede har givet forbrugeren disse data inden aftalens gennemførelse;
    • kravene til opsigelse af aftalen, hvis aftalen har en varighed på mere end et år eller er på ubestemt tid.
  6. I tilfælde af en varighedstransaktion gælder bestemmelsen i det foregående afsnit kun for den første levering.
  7. Hver aftale indgås under suspensive betingelser om tilstrækkelig tilgængelighed af de relevante produkter.

Artikel 6 – Fortrydelsesret

Ved levering af produkter:

  1. Ved køb af produkter har forbrugerne mulighed for at ophæve aftalen uden begrundelse i 14 dage. Denne afkølingsperiode starter dagen efter modtagelse af produktet af forbrugeren eller en repræsentant, der tidligere er udpeget af forbrugeren og gjort kendt for iværksætteren.
  2. I afkølingsperioden vil forbrugeren håndtere produktet og dets emballage med omtanke. Han må kun pakke produktet ud eller bruge det i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere, om han ønsker at beholde produktet. Hvis han udøver sin fortrydelsesret, returnerer han produktet til iværksætteren med alt leveret tilbehør og – hvis det er rimeligt muligt – i original stand og emballage i overensstemmelse med de rimelige og klare instruktioner, som iværksætteren har givet.
  3. Hvis forbrugeren ønsker at udøve sin fortrydelsesret, er han forpligtet til at underrette iværksætteren inden for 14 dage efter modtagelse af produktet. Meddelelsen skal gives af forbrugeren ved hjælp af modelformularen eller ved hjælp af andre kommunikationsmidler som f.eks. e-mail. Når forbrugeren har udtrykt ønske om at udøve sin fortrydelsesret, skal kunden returnere produktet inden for 14 dage. Forbrugeren skal bevise, at de leverede varer blev returneret rettidigt, f.eks. ved hjælp af et forsendelsesbevis.
  4. Hvis kunden ikke har udtrykt sit ønske om at bruge sin fortrydelsesret eller ikke har returneret produktet til iværksætteren efter udløbet af de perioder, der er nævnt i stk. 2 og 3, er købet en kendsgerning.

Om levering af tjenester:

  1. Når der leveres tjenesteydelser, har forbrugeren mulighed for at ophæve kontrakten uden begrundelse i mindst 14 dage fra den dag, hvor kontrakten indgås.
  2. For at gøre brug af sin fortrydelsesret skal forbrugeren overholde de rimelige og klare instruktioner, som operatøren giver på tidspunktet for tilbuddet og/eller senest ved levering.

Artikel 7 – Omkostninger i tilfælde af tilbagetrækning

  1. Hvis forbrugeren udnytter sin fortrydelsesret, vil omkostningerne ved returforsendelse højst være for hans regning.
  2. Hvis forbrugeren har betalt et beløb, refunderer den erhvervsdrivende dette beløb hurtigst muligt, men senest inden for 14 dage efter tilbagekaldelsen. Dette er under forudsætning af, at produktet allerede er modtaget tilbage af forhandleren, eller at der kan fremlægges afgørende bevis for fuldstændig returnering. Tilbagebetaling vil ske via den samme betalingsmetode, som forbrugeren har brugt, medmindre forbrugeren udtrykkeligt godkender en anden betalingsmetode.
  3. Hvis produktet er beskadiget på grund af uforsigtig håndtering af forbrugeren selv, er forbrugeren ansvarlig for produktets eventuelle værdiforringelse.
  4. Forbrugeren kan ikke holdes ansvarlig for værdiforringelse af produktet, hvis ikke alle lovpligtige oplysninger om fortrydelsesretten er blevet givet af iværksætteren, dette skal gøres inden købsaftalen indgås.

Artikel 8 – Udelukkelse af fortrydelsesretten

  1. Den erhvervsdrivende kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret for produkter, der er beskrevet i stk. 2 og 3. Udelukkelsen af fortrydelsesretten gælder kun, hvis den erhvervsdrivende tydeligt har angivet dette i tilbuddet, i hvert fald i god tid inden aftalen indgås.
  2. Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for produkter:
    • skabt af iværksætteren i overensstemmelse med forbrugerens specifikationer;
    • som tydeligvis er af personlig karakter;
    • som ikke kan returneres på grund af deres beskaffenhed;
    • som kan ødelægges eller ældes hurtigt;
    • hvis pris er underlagt udsving på det finansielle marked, som iværksætteren ikke har nogen indflydelse på;
    • for enkelte aviser og magasiner;
    • for lyd- og videooptagelser og computersoftware, hvis forsegling er blevet brudt af forbrugeren;
    • til hygiejniske produkter, hvis forsegling er blevet brudt af forbrugeren.
  3. Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for tjenesteydelser:
    • vedrørende indkvartering, transport, restaurantvirksomhed eller fritidsaktiviteter, der skal udføres på en bestemt dato eller i en bestemt periode;
    • hvis levering er påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige samtykke, før fortrydelsesfristen er udløbet;
    • Om væddemål og lotterier.

Artikel 9 – Prisen

  1. I løbet af den gyldighedsperiode, der er nævnt i tilbuddet, vil priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenester ikke blive forhøjet, bortset fra prisændringer på grund af ændringer i momssatser.
  2. Uanset det foregående afsnit kan iværksætteren tilbyde produkter eller tjenester, hvis priser er udsat for udsving på det finansielle marked, og som iværksætteren ikke har indflydelse på, med variable priser. Der tages forbehold for udsving, og det faktum, at de angivne priser er målpriser, er angivet sammen med tilbuddet.
  3. Prisstigninger inden for 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis de følger af lovbestemmelser eller bestemmelser.
  4. Prisstigninger fra 3 måneder efter kontraktens indgåelse er kun tilladt, hvis entreprenøren har fastsat det og:
    • de følger af lovbestemmelser eller bestemmelser; eller
    • forbrugeren har ret til at opsige aftalen fra den dag, hvor prisstigningen træder i kraft.
  5. De priser, der er nævnt i tilbuddet om produkter eller tjenester, inkluderer moms.
  6. Alle priser er med forbehold for tryk- og sætningsfejl. Vi påtager os intet ansvar for konsekvenserne af tryk- og sætningsfejl. I tilfælde af tryk- og sætningsfejl er entreprenøren ikke forpligtet til at levere produktet i henhold til den forkerte pris.

Artikel 10 – Overensstemmelse og garanti

  1. Iværksætteren garanterer, at produkterne og/eller tjenesterne overholder aftalen, de specifikationer, der er nævnt i tilbuddet, de rimelige krav til sundhed og / eller anvendelighed og de eksisterende lovbestemmelser og / eller regeringsbestemmelser på datoen for aftalens indgåelse. Hvis det er aftalt, garanterer entreprenøren også, at produktet er egnet til andet end normal brug.
  2. En garanti stillet af entreprenøren, producenten eller importøren påvirker ikke de juridiske rettigheder og krav, som forbrugeren kan gøre gældende over for entreprenøren på grundlag af aftalen.
  3. Den lovpligtige garanti gælder for alle produkter. Varigheden af den juridiske garanti kan variere afhængigt af produktets art.
  4. Eventuelle mangler eller defekte leverede produkter skal rapporteres skriftligt til iværksætteren inden for 2 måneder efter opdagelsen.
  5. Garantien gælder ikke, hvis:
    • forbrugeren selv har repareret og/eller modificeret de leverede produkter eller fået dem repareret og/eller modificeret af tredjemand;
    • de leverede produkter har været udsat for unormale forhold eller på anden måde er blevet behandlet skødesløst eller er blevet behandlet i strid med instruktionerne fra entreprenøren og/eller på emballagen;
    • Manglen er helt eller delvist et resultat af regler, der er pålagt eller vil blive pålagt af regeringen vedrørende arten eller kvaliteten af de anvendte materialer.

Artikel 11 – Levering og udførelse

  1. Iværksætteren vil udvise størst mulig omhu ved modtagelse og udførelse af ordrer på produkter og ved vurdering af anmodninger om levering af tjenester.
  2. Leveringsstedet er den adresse, som forbrugeren har oplyst til virksomheden.
  3. Med forbehold for det, der er anført i stk. 4 i denne artikel, vil virksomheden udføre accepterede ordrer med passende hastighed, men senest inden for 30 dage, medmindre forbrugeren har accepteret en længere leveringsperiode. Hvis leveringen forsinkes, eller hvis en ordre ikke eller kun delvist kan udføres, vil forbrugeren blive informeret senest 30 dage efter, at ordren blev afgivet. I dette tilfælde har forbrugeren ret til at ophæve kontrakten uden omkostninger. Forbrugeren har ikke ret til kontraktmæssig erstatning.
  4. Alle leveringstider er vejledende. Forbrugeren kan ikke udlede nogen rettigheder af de nævnte tidsfrister. Overskridelse af en frist giver ikke forbrugeren ret til kontraktmæssig erstatning.
  5. I tilfælde af opløsning i overensstemmelse med stk. 3 i denne artikel refunderer iværksætteren det beløb, som forbrugeren har betalt, så hurtigt som muligt, men senest inden for 14 dage efter opløsningen.
  6. Hvis levering af et bestilt produkt viser sig at være umulig, vil iværksætteren gøre alt for at levere en erstatningsvare. Senest ved levering vil der blive givet klar og forståelig besked om, at der vil blive leveret en erstatningsvare. Erstatningsvarer kan ikke udelukke fortrydelsesretten. Omkostningerne ved en eventuel returforsendelse skal afholdes af iværksætteren.
  7. Risikoen for skade og / eller tab af produkter hviler på iværksætteren indtil leveringstidspunktet til forbrugeren eller en repræsentant, der tidligere er udpeget og gjort bekendt med iværksætteren, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Artikel 12 – Varighedstransaktioner: varighed, opsigelse og fornyelse

Opsigelse

  1. Forbrugeren kan til enhver tid opsige en tidsubegrænset kontrakt, der er indgået om regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, med forbehold for aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesperiode, der ikke overstiger en måned.
  2. Forbrugeren kan opsige en tidsbegrænset kontrakt, der er indgået om regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, på et hvilket som helst tidspunkt hen imod udløbet af den tidsbegrænsede periode i henhold til aftalte opsigelsesregler og med et opsigelsesvarsel på højst en måned.
  3. Forbrugeren kan ændre de aftaler, der er nævnt i de foregående afsnit:
    • ophøre til enhver tid og ikke være begrænset til ophør på et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode;
    • i det mindste afslutte dem på samme måde, som de blev indgået af ham;
    • altid ophøre med samme opsigelsesvarsel, som iværksætteren har fastsat for sig selv.

Forlængelse

  1. En aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, kan ikke stiltiende forlænges eller fornyes for en bestemt periode.
  2. Uanset det foregående afsnit kan en tidsbegrænset aftale, der er indgået om regelmæssig levering af dag- eller ugeaviser og magasiner, stiltiende forlænges for en tidsbegrænset periode på højst tre måneder, hvis forbrugeren kan opsige denne fornyede aftale mod slutningen af forlængelsen med et varsel på højst en måned.
  3. En tidsbegrænset aftale, der er indgået om regelmæssig levering af produkter eller tjenesteydelser, kan kun stiltiende forlænges på ubestemt tid, hvis forbrugeren til enhver tid kan opsige aftalen med et varsel, der ikke overstiger en måned, og et varsel, der ikke overstiger tre måneder, hvis aftalen vedrører regelmæssig, men mindre end en gang om måneden, levering af dag- eller ugeaviser og magasiner.
  4. En tidsbegrænset aftale om regelmæssig levering af dag- eller ugeblade og magasiner som introduktion (prøve- eller introduktionsabonnement) fortsættes ikke stiltiende og ophører automatisk ved prøve- eller introduktionsperiodens udløb.

Varighed

  1. Hvis en kontrakt har en varighed på mere end et år, kan forbrugeren efter et år opsige kontrakten til enhver tid med et varsel på højst en måned, medmindre rimelighed og retfærdighed taler imod en opsigelse før udløbet af den aftalte varighed.

Artikel 13 – Betaling

  1. Medmindre andet er aftalt, skal de beløb, som forbrugeren skylder, betales senest 7 arbejdsdage efter begyndelsen af den betænkningstid, der er omhandlet i artikel 6, stk. 1. I tilfælde af en kontrakt om levering af en tjenesteydelse starter denne periode, efter at forbrugeren har modtaget bekræftelsen på kontrakten.
  2. Forbrugeren har pligt til straks at rapportere unøjagtigheder i betalingsoplysninger, der er leveret eller nævnt til iværksætteren.
  3. I tilfælde af manglende betaling fra forbrugeren, med forbehold af lovmæssige begrænsninger, har iværksætteren ret til at opkræve de rimelige omkostninger, som forbrugeren har fået kendskab til på forhånd.

Artikel 14 – Klageprocedure

  1. Iværksætteren har en tilstrækkeligt offentliggjort klageprocedure og behandler klagen i overensstemmelse med denne klageprocedure.
  2. Klager over aftalens opfyldelse skal indsendes til iværksætteren inden for 2 måneder, fuldt og tydeligt beskrevet, efter at forbrugeren har identificeret manglerne.
  3. Klager indsendt til iværksætteren vil blive besvaret inden for en periode på 14 dage fra datoen for modtagelsen. Hvis en klage kræver en forudsigelig længere behandlingstid, vil operatøren svare inden for 14-dages perioden med en meddelelse om modtagelse og en indikation af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.
  4. Hvis klagen ikke kan løses ved gensidig aftale, opstår der en tvist, som kan løses ved tvistbilæggelse.
  5. I tilfælde af klager skal en forbruger først henvende sig til iværksætteren. Hvis netbutikken er tilsluttet WebwinkelKeur, og i tilfælde af klager, der ikke kan løses ved gensidig aftale, skal forbrugeren henvende sig til WebwinkelKeur(www.webwinkelkeur.nl), som vil mægle gratis. Tjek, om denne onlinebutik har et aktuelt medlemskab via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Hvis der stadig ikke opnås en løsning, har forbrugeren mulighed for at få sin klage behandlet af det uafhængige tvistudvalg, der er udpeget af WebwinkelKeur, beslutningen er bindende, og både iværksætter og forbruger accepterer denne bindende beslutning. Der er omkostninger forbundet med at indgive en tvist til dette tvistudvalg, som skal betales af forbrugeren til det relevante udvalg. Det er også muligt at indgive klager via den europæiske ODR-platform(http://ec.europa.eu/odr).
  6. En klage suspenderer ikke operatørens forpligtelser, medmindre operatøren skriftligt angiver andet.
  7. Hvis operatøren finder, at en klage er gyldig, vil operatøren efter eget skøn enten erstatte eller reparere de leverede produkter gratis.

Artikel 15 – Tvister

  1. Kontrakter mellem iværksætteren og forbrugeren, som disse generelle vilkår og betingelser vedrører, er udelukkende underlagt hollandsk lov. Også selvom forbrugeren er bosiddende i udlandet.
  2. Wienerkonventionen finder ikke anvendelse.

Artikel 16 – Supplerende eller anderledes bestemmelser

Yderligere bestemmelser eller bestemmelser, der afviger fra disse generelle vilkår og betingelser, må ikke være til skade for forbrugeren og skal registreres skriftligt eller på en sådan måde, at de kan opbevares af forbrugeren på en tilgængelig måde på en holdbar databærer.

 

AromaPro-uddannelser

 

AromaPro tilbyder kurser, træning og uddannelse inden for aromaterapi. De generelle vilkår og betingelser gælder for alle tjenester.

1. Registrering og betaling

Tilmelding til kurser og uddannelser sker ved at udfylde den digitale tilmeldingsformular. Du vil modtage en bekræftelse af tilmelding og faktura pr. e-mail. Betalingen foretages via netbank, idet du bedes oplyse fakturanummer, kursus og startdato. Efter registreringen er der en 14-dages betænkningstid. Ved modtagelse af betalingen er tilmeldingen endelig, og du accepterer vilkårene og betingelserne.

2. Annuller

Hvis du afbestiller op til 14 dage før starten af en lektion, et kursus eller en træning, får du 80 % af din betaling tilbage. Hvis du afbestiller efter dette tidspunkt, refunderes beløbet ikke. Hvis et kursus ikke kan finde sted på grund af for få deltagere eller andre omstændigheder, vil din betaling blive refunderet. I tilfælde af aflysning af en (manglende) kursusdag på grund af sygdom eller andre omstændigheder er det ikke muligt at refundere kursusgebyret. En anden dato kan overvejes efter fælles aftale.

3. Lærerens svigt

I tilfælde af sygdom og/eller fravær af en lærer eller træner sørger AromaPro for en tilsvarende erstatning, hvis det er muligt. Hvis det viser sig umuligt at erstatte en erstatning, giver AromaPro deltageren besked hurtigst muligt. AromaPro vil i så fald aftale alternative datoer hurtigst muligt. I tilfælde af sygdom og/eller svigt af en lærer/træner har deltageren ikke ret til nogen form for kompensation eller erstatning. AromaPro er ansvarlig for yderligere omkostninger i forbindelse med undervisningsdage, der opstår som følge af en undervisers sygdom og/eller fravær. En lærers svigt er ikke en grund til gratis aflysning eller tilbagebetaling.

4. Personlige oplysninger

Når du tilmelder dig et kursus, vil dine personlige oplysninger blive brugt til at gennemføre aftalen og til at informere deltagerne om AromaPro’s fremtidige aktiviteter. Hvis du ikke ønsker dette, bedes du give os besked via e-mail.

5. Undervisningsmaterialer

Det undervisningsmateriale, der udleveres under en uddannelse eller et kursus, må ikke anvendes til andet end til eget studium. Deltagerne må ikke bruge kursusmaterialet til kommerciel brug eller kopiere det til fordel for tredjepart. Ophavsret og ejerskab tilhører AromaPro og/eller gæsteforedragsholderen. Alle opgaver, som deltagerne laver i løbet af undervisningsdagene, er ikke omfattet af ophavsret. Hvis du ønsker at bruge tekster fra dette websted, må du kun gøre det, hvis du ikke ændrer teksten og nævner forfatteren og webstedet.

6. Ansvar

AromaPro er ikke ansvarlig for eventuelle fejl i kursusmaterialet. Desuden kan AromaPro aldrig holdes ansvarlig for kursusdeltagerens anvendelse af kursusmaterialet. AromaPro er ikke ansvarlig for skader, direkte eller indirekte, af nogen art, som følge af deltagelse i en aktivitet arrangeret af AromaPro. Deltagelse i undervisningen sker udelukkende på eget ansvar. Fysiske og psykiske klager skal altid meddeles læreren. På baggrund af dette kan læreren beslutte at nægte dig adgang til undervisningen for at beskytte dig.

7. Materielle skader

Enhver skade, som en deltager forårsager på AromaPro-materiale eller andre deltageres materiale under en aktivitet, er altid på deltagerens regning og ansvar. Skader, som deltagere forårsager på ejendom eller udstyr, der er lejet af AromaPro under en aktivitet, vil blive erstattet af deltageren. AromaPro er heller ikke ansvarlig for tyveri og/eller tab af personlige ejendele under de kurser, som AromaPro arrangerer.

8. Optagelse af billeder

AromaPro forbeholder sig ret til at lave video- og/eller lydoptagelser under kurser og bruge dem til egne salgsfremmende aktiviteter. Ved at acceptere disse vilkår og betingelser anerkender du, at du er bekendt med dem og tager ansvar for dem. Det er kun muligt for kursusdeltagerne at foretage video- og/eller lydoptagelser under et kursus, hvis underviseren og de øvrige deltagere giver deres tilladelse.

9. Klager og tvister

I forbindelse med vores registrering hos CRKBO er vi også forpligtet til at inkludere en klageprocedure.AromaPro gør alt for at give dig den bedst mulige service. Alligevel er du måske ikke tilfreds. Derefter kan du naturligvis indsende dine klager eller kommentarer til os. Vi behandler dem i fortrolighed og forsøger at finde en løsning i samråd med dig.

Klik her for at læse AromaPro’s klageprocedure.

10. Andre

AromaPro forbeholder sig ret til at foretage ændringer i programmet og/eller at en eller flere kursusdage undervises af en anden underviser. AromaPro fastsætter gebyrerne for alle uddannelsesaktiviteter. Den har ret til at ændre dem til enhver tid. Ændringer af denne art vil blive meddelt via e-mail og på webstedet.